AH! moestuintjes

Ze zijn er weer

Moestuinieren met IVN en Albert Heijn

IVN en Albert Heijn bundelen opnieuw krachten om succes Moestuintjesoogst te vergroten

Deze week start Albert Heijn weer met een moestuinspaaractie. IVN Natuureducatie is ook dit jaar educatiepartner in deze campagne. Vrijwilligers van IVN zetten zich met hun moestuinervaring in om zoveel mogelijk beginnende moestuiniers op weg te helpen en een succesvolle natuurervaring te geven. De moestuinexperts bieden online ondersteuning en organiseren moestuincursussen in het land.

Succevolle oogst

Het idee van groenten en fruit uit eigen tuin spreekt bij veel Nederlanders tot de verbeelding. Maar succesvol oogsten blijkt in de praktijk best lastig. Om deze reden wil IVN beginnende moestuiniers begeleiden bij het hele proces van zaaien tot oogsten. Zo beantwoorden moestuinexperts van IVN alle vragen op de Facebookpagina ‘Eerste hulp bij moestuinieren’ over het kweken van moestuinplantjes.

Van cursus tot online tips

Wil je serieus werk maken van je moestuin en heb je hiermee nog geen ervaring, dan kun je één van de moestuincursussen volgen die IVN in het hele land geeft. Daarnaast worden er via de website veel tips gegeven over hoe je je eigen tuinplan maakt en wat je moet doen in de verschillende moestuinfases. Voor iedereen die een moestuin wil beginnen is de gratis Zaaikalender hierbij een onmisbaar hulpmiddel. Voor basisscholen is een speciaal moestuinlespakket ontwikkeld waar leerkrachten zelf mee aan de slag kunnen in de klas. Zo gaan de kinderen compost maken en leren ze meer over het bestuiven van bloemen door de bij.

Op de IVN moestuinwebsite vind je alle cursusdagen en -locaties, vele moestuintips en downloads, waaronder de Zaaikalender, het Tuinplan en het Do It Yourself Insectenhotel.

IVN en Albert Heijn

Na de geslaagde actie in 2016 en 2017, bundelen IVN en AH ook dit jaar weer de krachten om zoveel mogelijk mensen tot een geslaagde oogst te laten komen. De moestuinexperts van IVN creëren een belangrijke toegevoegde waarde voor de klanten van Albert Heijn. Daarmee wordt het educatieve karakter van de actie versterkt en neemt de succeservaring toe.

https://www.ivn.nl/moestuintje/nieuws/moestuinieren-met-ivn-en-albert-heijn